Kun pienenä tyttönä kävin hoitamassa melko vaaleaa ( rautias, liinakko, tähti ) Tähti-Villeriä, unelmoin aina tosiliinakosta, tosivaaleasta tammasta, joka olisi minun. Kun Tähti-Villerin jälkeen kävin hoitamassa vaaleampaa ( vaaleanrautias, liinakko, läsi ) Sauhua, unelmoin edelleen tosiliinakosta, tosivaaleasta tammasta, jolla olisi läsi, kauniit lempeät silmät, kaunis ja terve rakenne ja ihana luonne ( tai tarkemmin sanottuna haaveilin luonteikkaasta tammasta, mutta semmoisesta, joka olisi kuitenkin ihan käsiteltävissä hevostaidoilla, joita olin Tähti-Villerin, Sauhun ja monen muun kanssa hankkinut ). Ja joka olisi minun.

Isona sain sitten Ponsikkaan, joka oli unelmieni täyttymys kaikin puolin, paitsi että se oli punarautias ja ruuna. Ponsikkaalla oli kyllä maailman kaunein päämerkki; iso pyrstötähti, mutta se ei ollut liinakko, eikä vaalea, eikä tamma - mutta muistoissani se on täydellinen ja sillä hetkellä täytti sydämeni hevosenpaikan kokonaan ja sopivasti. Ja ottaisin sen takaisin millä hetkellä tahansa, jos vain saisin, mutta eipähän se ole mahdollista.

Ponsikkaan menehdyttyä oudoissa olosuhteissa tapaturmaisesti ( katosi laitumelta, löytyi hukkuneena 11 päivää myöhemmin yli 7 km:n päästä ) sain sitten Pojun ( Poika-Pontus ), joka oli tummaakin tummempi, ja taas ruuna. Pojulle olen kiitollinen siitä kaikesta hoidosta, jota se vaati, siitä kiintymyksestä ja luottamuksesta, jonka se antoi ja jolla se veti minut takaisin hevosen selkään ja hevoshommiin Ponsikkaan menettämisen jälkeen. Poju piti kuitenkin päästää pois, koska se kärsi kesäihottumastaan vuosi vuodelta enemmän ja talvetkin menivät yrittäessä pitää se ripulioireettomana :(

Pojun jälkeen olin valmis luovuttamaan sydämeni ja tallini pelkästään shettiksille, mutta sitten kuulin Vanillinin olevan myynnissä. Lapsuuteni unelmien tamma oli löytynyt - ja sain sen ikiomaksi!

Nyt Vanillini on edennyt koulutusvaiheeseen, Jenni Hakosalo käy sitä kouluttamassa. Eilen otettiin näyttelyharjoituksia ja ystäväni Annaelina Kotilainen otti kuvat. Kiitos Ellis kuvista!

1780421.jpg

1780432.jpg

Se on todella kaunis - vai mitä?

1780430.jpg

1780447.jpg

1780449.jpg

Toivon voivani olla Vanillinille hyvä omistaja, antaa sille hyvän hevosenelämän ja saavani nauttia Vanillinin seurasta hamaan tulevaisuuteen...

Olen kiitollinen kaikesta siitä tuesta, jota olen ystäviltäni saanut myös Vanillinin suhteen, Jennille kiitos Vanillinin koulutuksesta ja Tainalle kiitos Vanillinista vinkkaamisesta, kun se oli myynnissä...

Olen edelleen ihan rakastunut siihen <3